Friday, April 10, 2009

I have a confession to make...

När jag inreder vill jag gärna att saker och ting ska vara symmetriska. Detta innebär en ökad risk för att rummet ska upplevas som intetsägande och tråkigt. Asymmetri skapar i regel en mer spännande miljö och även om jag vet detta har jag svårt att gå ifrån min idé om två av samma.
Nate Berkus, en av mina favoritinredare menar t ex att det i ett vardagsrum alltid bör finnas minst en udda stol eller fåtölj för att skapa ett mer personligt och levande intryck.

Bild lånad från www.johnjacobinteriors.com

Bild lånad från www.nateberkus.com

Bild lånad från www.oprah.com

Bild lånad från www.apartmenttherapy.com

Bild lånad från www.johnjacobinteriors.com

Ibland bör det även vara tre.
Bild lånad från www.potterybarn.com

0 comments:

Post a Comment