Tuesday, May 25, 2010

Den nakna sanningen...


Hade jag vetat vad jag gav mig in på när vi köpte vårt lilla hus med byggår 1936 hade jag förmodligen tänkt om en andra gång.
Det är oerhört mycket renovering som krävs av ett hus byggt under den här tidsperioden. En stor bit har varit all ny eldragning. Det finns i huset endast utanpåliggande el och väldigt få uttag, så när man väl kör igång i ett rum så krävs det att man klär av alla skal ända in till kärnan för att på så vis regla om, isolera, dra ny el osv.
Köket som vi gett oss på här nu senast har varit det absolut mest krävande projektet hittills. Inte ens allt arbete med fasaden slår detta. Vi är inte bara utan kök sedan jag vet inte hur många veckor, vi lever även som "hoarder" känns det som. Det är belamrat ö-v-e-r-a-l-l-t och att känna någon frid när man kommer hem är bara till att glömma. Det är väl just även det som tar så mycket kraft, att aldrig känna att man kan koppla av i sitt hem, man lever i en renoverings-mardröm som aldrig tycks ta slut.
Så gott folk, tänk noga igenom era husköp, det gäller att veta vad man ger sig in på...

0 comments:

Post a Comment