Saturday, March 28, 2009

Framtidsdrömmar...

Som jag berättat om tidigare så är vi i full gång med att planera två tillbyggnader på huset. Dels ska köket göras större, dels ska ett tillbygge göras på övervåningen. Där finns idag en balkong som vi aldrig någonsin har tillbringat några längre stunder och det är alltså denna som nu ska bort och istället får vi en extra umgängesyta på ovanvåningen.
Och med planer kommer naturligtvis idéer och visioner. Så häromdagen när jag sökte ny inspiration på nätet snubblade jag över ett alldeles fantastiskt innertak. Ett sådant vill jag definitivt ha i den nya tillbyggnaden på övre plan. Väggarna kommer till viss del att bli sneda och jag skulle vilja skapa en känsla av vindsutrymme och med det här innertaket blir det perfekt!

Får väl höra vad snickaren säger om det, sambon tyckte i alla fall att det var fint!


Bild lånad från www. apartmenttherapy.com

Vidare har vi idag ett vitmålat brädgolv i hallen på ovanvåningen och det skulle jag vilja fortsätta med även i den "nya delen"(utrymmet kommer att flyta ihop med den nuvarande hallen).
I februari månad lanserade b la Beckers en ny golvfärg, Golvfärg Plus och är enligt Beckers både slitstark och lättarbetad med hög glans och utan starka lösningsmedel. Färgen är dessutom övermålningsbar efter bara tre timmar så att man snabbt kan flytta in i rummet igen. Skulle kanske kunna vara något!?


Bild lånad från www.beckers.se

Till detta utrymme skulle jag även vilja ha en stor(så stor det nu går att få in), skön tygsoffa med massor av kuddar. Gärna i något mörkare tyg(som på bilden eller i mörkt grå) för att bryta av det vita.

Ja, nu längtar man ju verkligen...

0 comments:

Post a Comment