Monday, March 9, 2009

Hitta stilen...

För dig som söker efter inredningsstilar kommer här lite inspiration om underbara New England.
Stilen är hämtad från områdena kring Connecticut, Maine, Massachusetts, New Hampshire och Rhode Island.
För mig personligen handlar New England- stilen om vita/smalrandiga soffor(gärna i Howard- modell), mörka träslag liksom stjärnor och ränder på kuddar och plädar. Färgskalan går i olika nyanser av vitt, blått, rött och brunt. Inspiration hittar du b la hos Lexington och Gant.
Jag kan även varmt rekommendera bloggen Dreamhouse för dig som vill finna New England- inspiration!

New England är en de inredningsstilar som jag gillar otroligt mycket, men som jag inte har valt att inreda mitt eget hem i. Jag gillar många olika stilar och någonstans måste man bestämma sig för vilken linje man ska köra på..


Bilder lånade från www.skonahem.com

Vidare hör till New England- stilen naturligtvis även de amerikanska klassiska Adriondack- stolarna. Ett par sådana hade jag kunnat tänka mig att ha i trädgården eller på verandan.
Stolarna gick, åtminstone under förra sommarhalvåret att köpa hos b la Jysk.

0 comments:

Post a Comment