Saturday, November 7, 2009

En plats att arbeta...

Bild lånad från DavidJimenez.com

Just nu upptas min tankeverksamhet väldigt mycket av en önskan om en trevlig och rofylld plats att arbeta hemma. I mitt fall innebär detta att kunna sitta vid datorn, arbeta med utskick och annat till Tinas Home Service men också en plats att sitta och läsa, inspireras och skapa.
Min befintliga arbetsplats i huset är just nu på nedervåningen i vår "veranda". Här är ljust och fint med fönster runt om. Dessvärre sitter jag med ryggen mot de flesta fönster och jag känner att här trivs jag inte särskilt bra. På ovanvåningen finns ett rum som är tänkt att fungera som arbetsrum, men detta rum har pga platsbrist den senaste tiden blivit till någon form av förråd. På golvet breder en stor hög med gipsskivor ut sig och här har även tavlor och speglar och en massa annat samlats, då vi ej vet var vi ska ha dessa i nuläget.
Ibland är det skitjobbigt att renovera. Det är sådant kaos och saker och ting har ej ännu fått sin självklara plats. Gillar man som jag att vara organiserad är detta något man tampas med dagligen och försöker sätta sig över. Man försöker gilla läget, bättre tider är i sikte. Det kommer att bli ordning och reda, bara inte just nu.
Tills dess väljer jag att dagdrömma så ofta jag bara kan om hur mitt hem kommer att se ut och ett lugn infinner sig så sakteliga inom mig.

0 comments:

Post a Comment