Tuesday, August 11, 2009

Äntligen semester...

Åh, denna veckan har jag semester.
Och även om mitt hem inte alls varken känns och ännu mindre ser ut som något semesterparadis så är det helt underbart att slänga av sig klockan och ta dagen lite som den kommer.
Idag har det blivit lite ärenden till biblioteket. Det hade blivit dags att lämna tillbaka alla böcker som jag använt mig av till mitt examensarbete. Känns som en otrolig lättnad. Sen har det blivit baka av. Det ena äppelträdet i trädgården bär frukt som aldrig förr så det var liksom läge att åtminstone göra
en äppelkaka innan säsongens slut. De hårt arbetande pojkarna lär dessutom bli glada att få något annat än Ballerina- och Mariekex till kaffet.
Hörde precis ett misstänkt prasslande från köket och mycket riktigt stod Peach på diskbänken och spanade in äppelkakan. Lite hyss måste man ju bara få hitta på när man är innekatt.

Hoppas ni alla får en skön tisdagseftermiddag!

0 comments:

Post a Comment