Wednesday, August 5, 2009

Tidiga morgnar, sena kvällar...

Det är segt när klockan ringer på morgonen. Vi jobbar och står i. Det blir ju onekligen en hel del jobb runt omkring när man håller på och river i varje hörn på huset. Dessutom jobbar jag och håller samtidigt på att läsa igenom mitt examensarbete som ska skickas in efter helgen. Timmarna räcker inte till.
Hur som helst så var det i alla fall idag dock inga större svårigheter att vakna. När jag var uppe på toaletten vid femsnåret hördes nämligen ett krafsande inifrån vardagsrummet. Jag gick in och möts av lilla Precious som kommer springande emot mig. Tänder takspotarna och undersöker vad som ägt rum bakom tv- bänken där ljudet kom ifrån. Jo, vad hittar jag där om inte en kissepöl på golvet. Blodtrycket stiger.
Förstår inte varför hon får för sig att sätta sig där, rätt som det är. Ett mysterium!
Ja, sen blev det skura av med såpa så golvbrädorna reste sig.

Bild lånad från Housebeautiful.com
Ingen bra start på morgonen kan jag säga, men jag bestämde mig ändå rätt snart för att det trots allt skulle bli en bra dag. Det finns så ju mycket annat att vara tacksam och glad för och efter allt så är ju en kissepöl i vardagsrummet inte hela världen...
Hoppas ni alla får en solig, härlig sommardag.
Det utlovade uppdateringarna på bygget kommer förhoppningsvis imorgon.

0 comments:

Post a Comment