Thursday, August 6, 2009

Guardians of being...

Förutom mina älskade huskatter Peach och Precious har mitt liv nu även beriktas med underbara Daisy.
Daisy är en blandras mellan schäfer och Border Collie och tillhör den familj där jag nu är och arbetar. Varje morgon när jag kommer möter hon mig i trädgården, viftandes på svansen och hoppandes omkring. Jag känner mig så himla välkomnad och måste erkänna att jag blivit en smula "hundbiten".

Idag lät sig så Daisy bli fotograferad och det hann bli en del bra bilder innan hon tröttnade på att ha mig krypandes på marken i jakt på den perfekta vinkeln.
Vidare kallar Eckhart Tollie, författare och andlig ledare, våra husdjur för "Guardians of being" då de får oss människor att stanna i nuet, något som vi i största allmänhet är mycket dåliga på. Oftast befinner vi oss på jobbet innan vi ens har hunnit ut ur duschen på morgonen. Konstigt med tanke på att det enda som egentligen existerar är just nuet.
Jag gillar uttrycket och tycker det stämmer väl in på hur mina små huskatter påverkar mig.
Med andra ord, var rädd om era "Guardians", de är guld värda och en gåva ert liv!

0 comments:

Post a Comment