Thursday, September 3, 2009

Inventering...

Ja, här hemma har det nu blivit dags att inventera garderoben. Fram med höst- och vinterkläder som plockats undan under sommarhalvåret och så rensa, rensa, rensa.
Jag ska ärligt erkänna att jag har högar av kläder som bara ligger och aldrig används.
Drömmen är en välorganiserad garderob som inte innehåller särskilt mycket faktiskt. Man klarar sig på mindre plagg än man tror. Oftast används bara 1/3 av allt det man har.
Igår var min kära mor och jag på stan en runda, fikade och hade det mysigt. Mor köpte snygga jeans, storskjorta och en långväst i ull. En otroligt bra bas i höstgarderoben. Själv har jag redan investerat i en storskjorta som man ju kan ha till det mesta, men är i stort behov att nya jeans. Tänker även satsa på någon snygg tunika, väst(de lurviga som kommit är ju bara för härliga), tjocka tights liksom bastoppar. That´s it!

Bild lånad från SkönaHem.com

Idag måste jag utöver garderobsprojektet även besöka banken för att öppna ett Företagskonto, ringa a-kassan och höra vad som gäller nu när jag blivit egenföretagare liksom teckna företagsförsäkring.
När man tror att man fixat allt kommer man på 10 saker till, men det är bara att beta av listan.
Ikväll hade jag så även tänkt överraska sambon med lite god mat och en film. Äkta fredagsmys.
Hoppas ni alla får en underbar dag!
Kram!

0 comments:

Post a Comment