Sunday, September 6, 2009

Ny vecka, nya tag...

Bild lånad från Livingetc.com
Jaha, så var det måndag igen.
Och visst känns det alltid lite extra jobbigt att komma igång denna första dagen på veckan. Det är jobbigt att stiga upp när klockan ringer, man vill ligga kvar en stund till och helst av allt önskar man kanske att man faktiskt var ledig någon dag till.
För att vända på detta har jag dock börjat börja min dag med att skriva ner 10 saker som jag är tacksam för. Det finns oändligt många saker i mitt liv som jag borde vara tacksam för(t ex mitt arbete), så vad finns där att gnälla på egentligen?
När jag skriver ner och tänker på alla de positiva och goda sakerna i mitt liv, vänds också energin, jag känner mig mer tacksam, ödmjuk inför livet och möter varje ny dag på ett helt nytt sätt.
Hoppas ni alla får en bra start på den nya veckan och tänk på vad skönt det är att faktiskt få komma hem igen efter en lång dags arbete. För er som arbetar hemifrån kan det istället kännas skönt att äntligen få stänga av datorn och häva sig i favoritfåtöljen. Något att se fram emot!
Kram på er!

0 comments:

Post a Comment