Saturday, September 12, 2009

Organisera mera...

Just nu är jag inne i ett utrensnings - och organiseringsstim, är och river i varje hörn. Det behövs!
Under tiden som vi renoverat har toleransen för oordning ökat markant. Någonstans inser man väl att det under den här tiden råder kaos lite var stans och att man helt enkelt har fullt upp med annat. Allt kan inte hinnas med.
Nu börjar dock saker och ting bli färdiga och jag känner åter igen ett stort behov av att få ordning på allt.
Garderoben var steg 1 och där är det nu luftigt och väl organiserat. Nästa steg blir till att ta mig an alla de skor som står och skräpar på en öppen skohylla i kärllarplanet.
Hos amerikanska West Elm hitade jag dessa tjusiga skolådor(bilden ovan) i någon form av plexiglas. Här hemma i Sverige tycks det dock vara IKEA som står för den mest prisvärda och praktiska lösningen. Nedan se ses KOMPLEMENT skolåda, 99 kr/4 st.
Måtten är: Bredd 23 cm, Djup 35 cm och Höjd 16 cm.
Ett fönster i lådan gör det möjligt att se vilka skor som finns inuti.
Dessa borde ju funka och kanske kan jag nu t o m. få plats med dem i garderoben.

Även hos Bosign.se finner jag en prisvärd variant. En 4-pack i klarplast(se bilden nedan) går på 195 kr.
Skolådorna finns i olika storlekar och utföranden och kan köpas online i deras närbutik.

För dig som har dina skolådor sparade kan ett alternativ vara att klä dessa i något fint papper. Ta sedan ett foto på skorna och gör en utskrift att sätta utanpå för att lätt kunna se vilka skor som befinner sig i vardera låda.

Lite senare idag kommer de utlovade uppdateringarna på bygget, håll utkik!
Kram på er!

0 comments:

Post a Comment