Monday, October 12, 2009

Vardagsrummet...


Bild lånad från Livingetc.com

Den här veckan tänkte jag att vi skulle ta oss an vardagsrummet. Det kanske viktigaste rummet i huset!?
I det här rummet ska det rymmas en hel del. Alltifrån cd- och dvd- skivor till böcker, tidskrifter, porslin, sällskapsspel, fotografier och prydnadssaker. Vidare ska vardagsrummet fungera väl för både enskild avkoppling men också för att ta emot gäster.
Själv tillbringar jag förmodligen min mesta tid i vardagsrummet. Det är hit jag tar mig för att läsa en bok, lyssna på en cd, se på TV och titta på film. Jag tycker om mitt vardgasrum, det är ett mysigt kryp-in delat i två delar, en umgängesdel och en matrumsdel. Det är således även här som vi har middagsbjudningar och liknande.
Mitt tips till dig nu när du ska ta dig an vardagsrummet är att dela upp rummet i olika zoner och därefter beta av bit för bit. En bra början kan vara att gå igenom din musik- och filmsamling liksom böcker och tidskrifter. Kanske finns det både musik, film, böcker och tidningar som du inte längre håller av och som du kan göra dig av med. Ta med och sälj på loppis!
Se även över förvaringen i vardagsrummet. Har du någonstans att förvara dina cd- och dvd- skivor, böcker och tidningar? Välj mellan öppen och dold förvaring.
Vill man skaffa sig en billig förvaring har IKEA bra lådor och boxar som man kan organisera sina samlingar i. Även öppna hyllplan är en billig variant och som är lätt att fixa.
Lycka till!

0 comments:

Post a Comment