Friday, May 29, 2009

Med naturens hjälp...

För några dagar sedan var jag på biblioteket i ett annat ärende och passade då även på att kolla om det fanns något intressant på Inredningshyllan. Hittade faktiskt en bok som jag inte lånat tidigare. Det var Jimmy Schönnings bok "Hitta hem". Jimmy har b la synts i tv- rutans Äntligen hemma, en mycket positiv och entusiastisk typ!
Jag måste säga att boken var över förväntan. På ett lättförståeligt sätt guidar Jimmy läsaren till en personlig inredningsstil.


I boken får jag även tips om att smycka hemmet med accessoarer från naturen. Nate Berkus, en av mina amerikanska favoritinredare använder ofta detta som ett element i inredningen och det blir alltid så lyckat. (I en artikel jag läser på nätet visar det sig att delar av texten i Schönnings bok är direkt plagierade av Berkus och att han erkänt detta. Aja Baja!).
Hur som helst, igår bar det i alla fall av ut till havet för att hitta driftved och annat, och jag gjorde faktiskt en del fynd.
Eftersom snäckor inte existerar på stränderna där jag bor, fick jag dock ta hjälp av Netto som just nu hade jättefina samlingar av snäckor med tillhörande fat för 29:-. Men det gick lika bra det(även om det naturligtvis hade känts mer "äkta" om jag hade plockat dem själv).


Bilder lånade från www.skonahem.com

Bild lånad från www.westelm.com

0 comments:

Post a Comment