Sunday, May 10, 2009

Nya tag...

Bild lånad från www.livingetc.com
Sommaren närmar sig med stormsteg och med det börjar man alltmer plocka fram sommarklänningar, shorts och linnen. Det blir med andra ord svårt att nu lika lätt dölja den lilla figuren. Vinterns alla myskvällar i soffan med godispåsen i högsta hugg gör sig påmint och man känner sig liksom avslöjad.
För min del innebär detta "Nya tag", "Andra bullar", "A fresh start". Ja, en del av er vet säkert vad jag menar.
Men hur många gånger har det inte blivit nya tag egentligen? Och hur många gånger har man inte fallit tillbaka i gamla mönster?
Till min hjälp har jag dock denna gången tagit Aftonbladets träningsexpert Martin Lidberg, som har komponerat ett maxat power walk- program och som lovas sätta fart på både flåset och viktminskningen. Man ska bli "beachbekväm" heter det. För mig handlar det nog ändå mer om att få in lite mer sunda vanor vad gäller mat och motion.
Dag 1(idag) innebär att jag ska gå i 50 min. Löpbandet står färdigt i arbetsrummet så det är på det jag tänker köra min power walk. Imorgon står 30 minuters intervallpromenad på programmet, där man varvar 4 min hårt tempo med 1 min pratvänligt tempo. På onsdag är det vila.
Häng med du med!

0 comments:

Post a Comment